Τρία χρόνια μετά την ταινία «Επιχείρηση: Χάος» - The Raid: Redemption που σύστησε στο διεθνές κοινό την ινδονησιακή πολεμική τέχνη Σιλάτ Silat, έρχεται το σίκουελ The Raid 2: Berandal που έχει να κάνει ξανά με την αποστολή ενός αστυνομικού να καθαρίσει την Τζακάρτα από κάθε λογής εγκληματικό στοιχείο.
Ο ουαλός σεναριογράφος και σκηνοθέτης Γκάρετ Έβανς Gareth Evans προΐσταται και πάλι της δημιουργικής ομάδας που έφτιαξε την εντυπωσιακή ταινία δράσης «The Raid 2», όπου όλες οι σκηνές μάχης φαίνεται να είναι χορογραφημένες, μέχρι την τελευταία τους λεπτομέρεια.
«Το μόνο θέμα που είναι πραγματικά ινδονησιακό είναι η πειθαρχία των πολεμικών τεχνών, η γλώσσα που χρησιμοποιούν οι πρωταγωνιστές, καθώς και μερικά πολιτιστικά στοιχεία. Αλλά το μεγαλύτερο μέρος της είναι ένας συνδυασμός αμερικανικών γκανγκστερικών ταινιών με αντίστοιχες γιαπωνέζικες, όπου κυριαρχούν οι σκηνές με πολεμικές τέχνες και οι ακραίες συγκρούσεις. Αυτό που προσπάθησα να κάνω είναι να παντρέψω τέλεια όλες αυτές τις διαφορετικές σκηνές εντυπωσιακής δράσης, έτσι ώστε να κτίσω την κλιμάκωση. Τα τελευταία 45 λεπτά της ταινίας, υπάρχει ένα καταιγιστικό μπαράζ σκοτωμών και βίας» τόνισε ο σκηνοθέτης.
Τον πρωταγωνιστικό ρόλο ερμηνεύει ο Άικο Ουγουάις Iko Uwais, από την Ινδονησία που πέρα από ηθοποιός είναι κασκαντέρ και ειδικός στις πολεμικές τέχνες. Ο ουαλός σκηνοθέτης τον ανακάλυψε, όταν γύριζε ένα ντοκιμαντέρ για τις πολεμικές τέχνες της Νοτιοανατολικής Ασίας το 2007 και έτσι τον πήρε ως πρωταγωνιστή στην πρώτη ταινία.
«Η σκηνή σύγκρουσης για την οποία περηφανεύομαι είναι η σκηνή της κουζίνας, καθώς κάναμε σχεδόν 192 λήψεις. Αλλά μαζί με τον εικονολήπτη είχαμε τέλεια χημεία, με αποτέλεσμα να μπορούμε να δημιουργήσουμε μια χορογραφία. Και οι αντίπαλοι στην ταινία είχαν εξαιρετική χημεία, με αποτέλεσμα να συνεργαστούμε τέλεια» ανέφερε ο πρωταγωνιστής Άικο Ουγουάις.
Το μεγαλύτερο αρχιπέλαγος της γης επεκτείνεται από την Μαλαισία μέχρι την Νέα Γουινέα, αποτελείται από πάνω από 13000 νησιά και εκεί αναπτύχθηκε η θανατηφόρα μαχητική τέχνη Pentjak Silat. Σε αυτό τον γεωγραφικό χώρο μέσα από πολέμους, εμπόριο, μεταναστεύσεις πληθυσμών και πρόσμιξη πολιτισμικών στοιχείων αναπτύχθηκε και μεταλλάχθηκε η τέχνη Pentjak Silat από τον 4ο μέχρι τον 20ο αιώνα μΧ, οι επιρροές είναι έντονες από διάφορα μαχητικά συστήματα και προέρχονται από Κίνα, Ινδία, Νεπάλ, Αραβία και Φιλιππίνες. Υπάρχουν κυριολεκτικά εκατοντάδες στυλ της τέχνης στην Ινδονησία, Μαλαισία, Σουμάτρα, Μπαλί και Ιάβα, αυτή την στιγμή θεωρούνται ως πιο αξιόλογα και διαδεδομένα τα εξής: Maphilindo Silat, Kuntao Silat, Bukti Negara, Silat Lincah, Mande Muda, Bersilat και Pukulan Serak. (Pentjak σημαίνει σωματική κίνηση και Silat σημαίνει μάχη, η έκφραση έχει την έννοια της μάχης χρησιμοποιώντας τεχνικές αυτοάμυνας).
Το Pentjak Silat έχει 3 μαχητικούς τομείς:
1. Pentjak Silat (αυτοάμυνα)
2. Penjang Gulat (πάλη)
3. Ujungan (όπλα)
Στον πρώτο τομέα ο ασκούμενος μαθαίνει Djurus (κινήσεις του άνω κορμού και τεχνικές χεριών), Langkas (βηματισμοί), Sambuts (γυμνάσματα δύο ατόμων), Kembangan (ελεύθερη, μη προκαθορισμένη σκιαμαχία shadow-boxing), Sikap’s (στάσεις σώματος), Gerak’s (κινήσεις) και Serangan (επίθεση). Οι στάσεις σώματος και οι κινήσεις διαθέτουν ροή, αρμονία, εκρηκτικότητα και οι κινήσεις μιμούνται διάφορα ζώα όπως: Monyet Μαιμού, Kera Πίθηκος, Harimau Τίγρη, Pamacan Πάνθηρας, Ular Senduk Κόμπρα, Ular Sawa Πύθωνας και Blekok Ερωδιός.
Στον δεύτερο τομέα ο ασκούμενος μαθαίνει πάλη, ρίψεις, έλεγχο του σώματος του αντιπάλου με συνδυασμό γρήγορων καταστρεπτικών χτυπημάτων, λαμβάνεται πάντοτε υπόψη ότι μία επίθεση μπορεί να είναι μαζική για αυτό ο ασκούμενος μαθαίνει να παλεύει και να μάχεται πολλούς επιτιθέμενους με γρήγορη αποδέσμευση.
Στον τρίτο τομέα ο ασκούμενος μαθαίνει την χρησιμοποίηση διάφορων όπλων όπως: Pisau μαχαίρι, Pedang σπαθί, Cabang τρίαινα, ραβδί, Toya κοντάρι, Kerambit, Keris εγχειρίδιο, Sarong (ύφασμα), σχοινί κ.α. Καθώς μαθαίνει να χρησιμοποιεί διάφορα αντικείμενα από το γύρω περιβάλλον ως όπλα σε καταστάσεις αυτοάμυνας. Στο Pentjak Silat πρώτα ο ασκούμενος μαθαίνει άοπλη μάχη και μετά όπλα, σε αντίθεση με τα Φιλιππινέζικα μαχητικά συστήματα όπου συνήθως πρώτα μαθαίνει όπλα και μετά άοπλη μάχη.
Αν και κάθε στυλ Pentjak Silat διαφέρει από άλλα παρόμοια στυλ σε ορολογία, τεχνοτροπία και φόρμες, όλα τα στυλ Pentjak Silat διαθέτουν τα εξής κοινά σημεία και αρχές:
1. Kerojok, είναι η προετοιμασία του μαχητή στην αποτελεσματική αντιμετώπιση πολλαπλών μαχητών, μαζικών επιθέσεων και η χρησιμοποίηση θανατηφόρων τεχνικών για την εξουδετέρωσή τους.
2. Sepok Depok, είναι λακτίσματα όπου εκτελούνται όταν ο ασκούμενος βρίσκεται κάτω στο έδαφος. Κυρίως παρουσιάζονται τέτοιου είδους τεχνικές σε στυλ από την Σουμάτρα, σε αυτό τον γεωγραφικό χώρο οι βροχοπτώσεις είναι πολύ έντονες και το έδαφος πάντοτε είναι ολισθηρό και λασπώδες με αποτέλεσμα όλες οι συμπλοκές να καταλήγουν στο έδαφος. Με αυτό το σκεπτικό οι μαχητές του Pentjak Silat προτιμούν να βρίσκονται στο έδαφος και να λακτίζουν καταστροφικά τον αντίπαλο παρά να βρεθούν σε κατάσταση πάλης.
3. Χρησιμοποίηση χτυπημάτων με αγκώνες, με το κεφάλι, με ανοικτή παλάμη, με την κόψη της παλάμης, με τις γροθιές, foot trapping, ρίψεις και τεχνικές κλειδωμάτων παρουσιάζονται σε στυλ από την Ιάβα.
4. Sarong, είναι ένα παραδοσιακό ύφασμα που προέρχεται από το Μπαλί και το φοράνε γύρω από την μέση όλοι οι ασκούμενοι στο Pentjak Silat, χρησιμοποιείται σε τεχνικές αφοπλισμού, πνιγμού, καθήλωσης και ελέγχου.
5. Hit-Trapping, στιγμιαίος έλεγχος των μελών του αντιπάλου (hand & foot trapping) για την προετοιμασία εκτέλεσης ισχυρών χτυπημάτων, οι ασκούμενοι χρησιμοποιούν δύο βασικά γυμνάσματα για την επίτευξη αυτού του ελέγχου: Kilet (sticky hands) και Kaki Nempel (sticky feet).
6. Γυροσκοπική Περιστροφή, είναι η μετακίνηση και η περιστροφή του σώματος του αντιπάλου για πρόκληση απώλειας ισορροπίας και ρίψης, χρησιμοποιούνται αρχές μηχανικής σώματος για την επίτευξη αυτού του στόχου.
7. Συνεχής Ροή, αδιάκοπη ροή χτυπημάτων και σωματικής κίνησης. Ο ασκούμενος μαθαίνει να μην επανατοποθετεί σε μία αρχική θέση τα όπλα του (χέρια, πόδια, μαχαίρι) μετά από την ολοκλήρωση μίας αρχικής επίθεσης, αλλά την συνέχιση διαφορετικών χτυπημάτων και αποκρούσεων σε άλλες γραμμές επίθεσης.
8. Καταστροφές (Destructions), ο ασκούμενος μαθαίνει να καταστρέφει με την χρησιμοποίηση του αγκώνα, πήχη, γροθιάς και κόψη της παλάμης οποιουδήποτε εισερχόμενου χτυπήματος από τον αντίπαλο. Έτσι επιτυγχάνεται η μείωση της μαχητικής ικανότητας του αντιπάλου και η δημιουργία ανοίγματος για αντεπίθεση.
9. Εξάλειψη του κινδύνου, ο ασκούμενος μαθαίνει για την ασφαλή του διαφυγή από μία συμπλοκή να εξασφαλίζει ότι ο αντίπαλος έχει εξουδετερωθεί αποτελεσματικά, ώστε να είναι ανίκανος για μία άμεση αντεπίθεση.
Εκτός από την μαχητική πλευρά του Pentjak Silat που ονομάζεται Bela Diri (αυτοάμυνα), υπάρχει και η αγωνιστική πλευρά της τέχνης που ονομάζεται Olah Raga πρόκειται για την διοργάνωση πρωταθλημάτων επίδειξης δεξιοτήτων και μαχητικών αγώνων.
Οι προπονήσεις διεξάγονται συνήθως με παραδοσιακά ενδύματα και υπό τον ήχο παραδοσιακής μουσικής Gamelan Gendang για σεβασμό και συνέχιση της παράδοσης. Η τέχνη Pentjak Silat παρουσιάζει ιδιαίτερη άνθιση στην Ευρώπη κυρίως στην Ολλανδία όπου υπάρχουν δεκάδες σχολές και στυλ, καθώς και στο Βέλγιο, Αγγλία, Γαλλία και Γερμανία.
Η Ακαδημία Μαχητικής Τεχνολογίας Jeet Kune Do βρίσκεται στην Αθήνα, στην διεύθυνση: Δήλου 9, (κάθετα στην Φορμίωνος, σύνορα Βύρωνα-Καισαριανής).
Εύκολη πρόσβαση από το κέντρο της Αθήνας με το λεωφορείο 732 (Αγ. Φανούριος - Ακαδημία - Ζωοδ. Πηγή) (στάση 9η Φορμίωνος).
Επίσης πρόσβαση με την τοπική Δημοτική Συγκοινωνία του Δήμου Βύρωνα με το λεωφορείο 10 (Καρέας - Ντάνκαν) και το λεωφορείο 20 (Κουταλάς - Αγ. Λάζαρος) (στάση Φωκαίας).
Για οδηγίες πως να έρθετε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον Google Χάρτη της Ακαδημίας.
Επίσημη ιστοσελίδα της Ακαδημίας: http://www.jkd.gr
Πληροφορίες για ιδιαίτερα μαθήματα: http://www.jkd.gr/privatelessons.html
Facebook: https://www.facebook.com/jkd.gr